כניסת משתמשים לאתר

זכור אותי במחשב זה שכחת סיסמה?
גן פרטי גן עירוני
סגור מפה גן פרטי מנוי גן פרטי מנוי גן פרטי שאינו מנוי גן פרטי שאינו מנוי גן עירוני גן עירוני
פורום - הגננות המקצועי פורום - פסיכולוגיה והתפתחות הילד פורום - מוסיקה ותנועה בגיל הרך פורום - רישיונות לגני ילדים פורום - עיצוב תכנון ומיתוג הגן פורום - המלצות על גנים פורום - פרסום הגנים והמשפחתונים
לוח דרוש/ה מורה לתנועה או למוסיקה לוח דרושה סייעת/גננת לוח מטפלות ובייביסיטר
לוח מפעילי חוגים לוח ספקים לוח מסירה החלפה לוח נדלן של גן לוח יד שניה
מאמרים תכנים לגננות שיווק ופרסום בגן ילדים מכללות לגיל הרך
טפסים להורדה בניית אתר אינטרנט לגן מחירון לאתר אינטרנט תכנים ומידע לגננת מתנות לגני ילדים
Google

איך בוחרים משפחתון/פעוטון/גן ילדים לילדכם אבני דרך להורים

איך בוחרים משפחתון/פעוטון/גן ילדים לילדכם אבני דרך להורים 

 מאת מרכז אתרוג  
 

הגיע הרגע, ואתם ההורים, מעוניינים למצוא מסגרת חינוכית טובה ואיכותית עבור ילדכם. בין אם בנכם שהה עד עכשיו במשפחתון ובין אם בתכם טופלה עד עתה אצל מטפלת, אחד מההורים או אצל סבתא, אתם רוצים למצוא את המסגרת הטובה ביותר אשר בה תוכלו להפקיד את ילדכם, וללכת לעבודה בלב שלם ובבטחון מוחלט לשלומו.


לחלקכם חשובים המדדים של בטחון ובטיחות במסגרת, חלקכם מתייחסים יותר לניקיון,  לחלק חשוב שהילד יקבל הרבה חום ואהבה ושהאווירה תהיה נעימה ומאפשרת ולאחרים חושב למצוא מסגרת שבה שמים דגש על למידה. מרבית ההורים מעדיפים למצוא מסגרת אשר מאגדת בתוכה את כל המרכיבים גם יחד.
 
אז איך עושים את זה ?
לשם כך, הכנו לכם סדרה של שתי כתבות בהן נציין את המדדים שאותם יש לבדוק במסגרות חינוכיות, אשר יהוו בסיס לבחירת המסגרת החינוכית המתאימה והאיכותית לילד.
 
מדיניות הגן- על ההורים לברר מה הוא החזון החינוכי של גן הילדים בנוגע לנושאים התפתחותיים שונים- מהי מדיניות הגן בנוגע להסתגלות בתחילת השנה או במהלכה- הדרגתיות התהליך, פיתוח עצמאות של הילדים, גמילה, שימוש במוצץ וחפצי מעבר, התמודדות במצבים חברתיים, ענישה, חגיגת ימי הולדת וזמני צפייה בטלויזיה.
כמו כן, חשוב לדעת עד כמה מאפשרים להורים להיות מעורבים בהחלטות ובפעילויות.

במסגרות רבות מתקיימים חוגים בשעות פעילות הגן. יש לזכור כי מספר החוגים אינו מעיד על איכות הגן. מספר חוגים רב עלול ליצור עומס על הילדים, אשר נתקלים בדמות נוספת, מעבר לצוות הקבוע.
 
תזונה- חשוב לבדוק מי אחראי על הכנת הארוחות בגן ומה התפריט.
 
התנהלות מול הילדים- יש לוודא שהצוות דואג לכך שהילדים ישטפו ידיים לפני ואחרי הארוחות, ושדואגים להחליף בגדים במידה והילדים מתלכלכים. מומלץ לשאול את הצוות כיצד דואגים שהילדים ישתו מספיק במהלך היום, כיצד מתנהלות הארוחות והאם מתקיים רישום שמאפשר לדעת מה אכל הילד בכל יום.
 
אינטראקציות בין הילדים- כאן, על ההורים לשאול את עצמם מהי התחושה המתקבלת מהאינטראקציות הללו? האם הילדים נראים שמחים? האם הם מחייכים? האם כשאנחנו עוצמים עיניים לרגע או מסובבים את הראש אנחנו שומעים שיחות, קולות של בכי, צחוק או צעקות? האם נתקלנו במכות או נשיכות בין הילדים וכיצד הצוות טיפל במצב? ניתן לשאול את הצוות כיצד מתמודדים במצבים כאלה.
 
יחסי צוות- כיצד נראים יחסי הצוות בין המנהלת לבין המטפלות ובינן לבין עצמן? האם הן מחייכות זו לזו? האם הן משתפות זו את זו ומתעדכנות לגבי הילדים, סדר היום וכדומה? האם הן נגררות לשיחה פרטית אשר מונעת מהן להתייחס לילדים שבסביבתן?
 
אווירה ואקלים רגשי- איזו אווירה יש במסגרת? האם נעים לשהות שם? מהי התחושה שעולה בנו באופן כללי בזמן הביקור בגן ומיד לאחר מכן? האם הצלחנו לדמיין את הילד שלנו שם? האם התרשמנו כי קיימת אווירה בריאה מבחינה רגשית במסגרת? מהו טון הדיבור של הצוות- האם נעים ורך או נוקשה ושרירותי? עלינו לשים לב ולשאול האם עובדים עם הילדים בקבוצות קטנות אשר מאפשרות עבודה אישית יותר, שיח עמוק יותר בין הצוות לילדים. יש לשים לב לדיבור של הצוות עם הילדים- עד כמה יש תיווך, עזרה בפתרון בעיות, הכוונה ועידוד לעצמאות, עד כמה מדברים אל הילדים בכבוד, והאם מתכופפים לגובה שלהם בכדי לשמוע אותם יותר טוב וליצור קשר עין. צריך לשים לב שבמסגרת לא מדברים על הילדים בגוף שלישי, כשהם נוכחים במקום, אלא שמסבירים דברים במידת הצורך ישירות לילד. כדאי גם לשים לב האם מרבית הילדים עסוקים בפעילות כלשהי ושאין ילדים שמסתובבים בגן בחוסר מעש לאורך זמן, ואם כן- האם ניגשים אליהם ועוזרים להם לבחור פעילות ומוודאים שלא קרה משהו שמונע מהם לעשות זאת.
 
יחס הצוות כלפי ההורים המבקרים במסגרת- האם המטפלות היו עסוקות עם הילדים אך נתנו לנו תחושה נעימה או שהן זנחו את הילדים רק כדי לענות לשאלותינו ולתת לנו יחס טוב? מהי התחושה המתקבלת בכניסה לגן? האם התקבלנו בחיוך או בחוסר סבלנות? האם כשביקשנו שמות וטלפונים של הורים שהיו בגן הזה, כדי לקבל חוות דעת מהם, נתקלנו בפנים כעוסות או שאלה ניתנו לנו בשמחה?
 
דברים נוספים שכדאי לעשות לפני שאנחנו מחליטים על המסגרת המתאימה ביותר, הם:
א. לקחת את הילד/ה לביקור במסגרת, ולראות כיצד הוא מסתדר במרחב ומול הצוות החינוכי שם.
ב. לדבר עם הורים אשר ילדיהם היו או הינם במסגרת זו, לשאול על קשיים/ חילוקי דיעות שנתקלו בהם מול הצוות וכיצד נפתרו.
ג. כדאי להגיע למספר ביקורים במסגרת, בכדי להתרשם בשעות שונות של הפעילות. בזמנים אלה כדאי לשבת ולהסתכל על המתרחש מהצד.
 
לאחר שביררנו, חשנו, בדקנו ושאלנו, אנחנו נמצאים במקום אובייקטיבי יותר במובן של הכרת המסגרת החינוכית. כאשר אנחנו מתלבטים בין כמה מסגרות, סיכוי סביר שהתייחסות לכל המדדים הנ"ל תאפשר לנו להשוות ביניהן בצורה מסודרת יותר- מעבר לתחושות הבטן שעלו בנו בזמן הביקורים, שגם להן מקום חשוב בבחירה. חשוב לזכור, שתהליך הכניסה למסגרת אשר בחרנו בצורה מודעת ומסודרת, יהיה קל יותר לנו ולילדנו, בזכות כך שנרגיש יותר נינוחים, שלווים ובטוחים באיכות הטיפול הניתנת מצד הצוות החינוכי, על כל מרכיביה.  
 
מרכז אתרוג ישמחו לסייע לכם בהתלבטויות לגבי המסגרת החינוכית לפעוט/ה שלכם נשמח לענות על כל שאלה
בפורום החינוכי פסיכולוגי לגננת



 מרכז אתרוג

 מאמר נוסף בנושא בחירת גני ילדים




שם משתמש:
כותרת:
תוכן:
שם משתמש נושא התגובה תאריך

כתבות נוספות

סרטון לצפייה


גן ילדים ללא רישיון - סרט חובה לכל גננת והורה שילדו בגן

מתנות לגני ילדים

מבחר רב של מוצרים במחירים נוחים.
מתנות לגני ילדים
כל הזכויות שמורות Copyright © 2005
נבנה על ידי EKDESIGN ekdesign.co.il