כניסת משתמשים לאתר

זכור אותי במחשב זה שכחת סיסמה?
גן פרטי גן עירוני
סגור מפה גן פרטי מנוי גן פרטי מנוי גן פרטי שאינו מנוי גן פרטי שאינו מנוי גן עירוני גן עירוני
פורום - הגננות המקצועי פורום - פסיכולוגיה והתפתחות הילד פורום - מוסיקה ותנועה בגיל הרך פורום - רישיונות לגני ילדים פורום - עיצוב תכנון ומיתוג הגן פורום - המלצות על גנים פורום - פרסום הגנים והמשפחתונים
לוח דרוש/ה מורה לתנועה או למוסיקה לוח דרושה סייעת/גננת לוח מטפלות ובייביסיטר
לוח מפעילי חוגים לוח ספקים לוח מסירה החלפה לוח נדלן של גן לוח יד שניה
מאמרים תכנים לגננות שיווק ופרסום בגן ילדים מכללות לגיל הרך
טפסים להורדה בניית אתר אינטרנט לגן מחירון לאתר אינטרנט תכנים ומידע לגננת מתנות לגני ילדים
Google

מהי תזונה משפחתית נכונה??

   
אצלנו בבית כל יום הוא יום המשפחה, מהי תזונה משפחתית נכונה??
 
מאת: ציפי בר, מנהלת המרכז להכוונת תזונה T.O.M, D.H.D
 

רעיונות להרגלים שישנו את החיים של הילדים שלכם וגם את שלכם. אתם מוכנים ?
מהי תזונה משפחתית נכונה?? כיצד בונים הרגלי אכילה בתוך התא המשפחתי?? קחו בחשבון שילדיכם נמצא רוב היום בגן, ושם הוא צובר הרגלים, חלקם טובים חלקם פחות. 


בניית הרגלים בבית מושתת על כמה עקרונות:

חזרתיות - לחזור תמיד על אותו הדבר, אותה התנהלות, גם אם זה כרוך בהתנגדויות בהתחלה, לא לוותר.  ישיבה משותפת סביב השולחן, או אם זה ילד ממש קטן אז ישיבה על הכסא הגבוה לבד או עם אחים, גם אם זה מהווה  משהו פחות אהוב.

להוות דוגמא אישית - אם תאמרו לילדכם שיושבים לאכול רק ליד השולחן, אבל אתם יושבים מול הטלוויזיה או במחשב, אין מצב שהוא יקלוט את המסר. ילדים  גדלים בחיקוי.  

דוגמא אישית באוכל - אל תצפו ללמד את הילד לאכול ירקות ואוכל בריא אם אתם עוסקים באכילת ממתקים... המושג "בסתר" לא קיים. הם רואים הכל, מבינים הכול, ולומדים להסיק מסקנות עוד לפני שהם יודעים להגיד את המילה הזו.

החלטיות - ילדים תמיד בודקים גבולות. הגבולות הם המקומות מוגדרים בהם הם חשים בטוחים ויודעים ש"עד כאן". זה דבר חשוב, ואינו מיועד כדי להציק לכם או למרוט את העצבים, זוהי הטריטוריה שלהם, האזורים המגדירים את יכולת התנועה שלהם והמקומות בהם חופש קיים עד לאותה נקודה שממנה אסור.  עליהם לדעת מתי מסתיים החופש ומאיזו נקודה זה גבול, ואז הם יכולים להירגע.  כאשר הורה קובע גבול ואינו עומד בו המסר כלפי הילד מאד מבלבל וגורם לו לחוסר ביטחון. מצב זה גורר מרד וכעס, דבר שאסור לתת לו לשנות את הגבולות שהצבתם. אם שיניתם פעם אחת, יכול להיות שהילד יסרב להסכים לפעם שנייה, ואי אפשר להאשים אותו.

יישום הגבולות צריך גם הוא להיות מתוחכם. נסו לגשר על הפערים ולא לגרום לסיטואציה לצאת משליטה. לדוגמא, כאשר בני היה קטן, הוא לא אהב את כסא הילדים (הכיסא הגבוה), לא הייתה לו סבלנות לשבת בו, והוא רק רצה לרדת וללכת לשחק. כדי לא להפוך את נושא האוכל למריבה, דאגתי שיהיו דברים שמעניינים אותו במהלך האוכל. לדוגמא: תליתי על הקיר ליד הכסא פוסטרים על נושאים שעניינו אותו כמו צורות הנדסיות צבעוניות, או דמויות ילדים מספרים שהוא מכיר וכד', ובמהלך האוכל היינו עוברים על התכנים המוכרים והאהובים של הנושאים השונים, וכך הוא גם למד, גם צחק ונהנה וגם אכל.

להתעקש על החשוב, לוותר על הלא עקרוני -  כדי לא להגיע לעימותים עם הקטנטנים, תדאגו לשמור על המסגרת, אבל לוותר על הדברים הפחות חשובים. לדוגמא: אם הוא לא רוצה לשבת ליד השולחן, אולי אם הוא יחזיק את הצעצוע האהוב עליו הוא יהיה מוכן לשבת יחד. אמנם הצעצוע עשוי להפריע, אבל כך הוא לא ירגיש שכופים עליו לעצור, ועדיין ישתתף בטקס המשפחתי סביב השולחן.

תכני האוכל גם הם חשובים כמובן, ילדים סרבני אוכל המעדיפים ממתקים, לא נולדו עם הצורך הזה. אם וויתרתם בעניין מספר פעמים אתם ניצבים לפני מאבק. ככל שתתייחסו לנושא הזה מוקדם יותר, כך תוכלו לשנות את דעתם מהר יותר. ככל שהילד יגדל ותוותרו לו, יהפוך הניסיון למאבק קשה וארוך והילד לא יוותר בקלות. איך מתחילים?
  1. להכין את האוכל האהוב עליו (גם אם זה בנוסח טיפה שונה) כדי להתאים לשינוי אותו אתם רוצים להשיג. 
  2. מנקודה זו להתקדם לעבר דברים דומים אך שונים, לתת לו להתנסות בטעמים אחרים, ואם הוא מסרב, תמשיכו להגיש לו את הדברים השונים, ולהראות לו שאתם אוכלים אותם ונהנים. רק כך הוא ישתכנע שלא עובדים עליו.
  3. גם אם נראה לכם שהוא לא אכל כלום: אל דאגה! הוא לא יישאר רעב. ואם כן, הוא יאכל את מה שרציתם מלכתחילה שיאכל. זוהי נקודה חשובה, לא לוותר. ממתקים אינם אוכל, הם יוצרים ילדים עקשנים ופחות בריאים, כי הסוכר הוא אינו מזון מחזק אלא מחליש ומעייף.
  4. חטיפים אינם אוכל. אם הוא לא רוצה את המרק אן הירקות שלו, לא יוכל לקבל חטיף במקום. כך רק תחלישו את עמדתכם ושוב תיאלצו להיאבק על נושאים שייתכן שכבר היו ברורים.
  5. גם אם ילדיכם מכור לשטויות אפשר להבטיח לו ממש מעט בסוף הארוחה. לו זה לא משנה אם זה הרבה או מעט. לכן עדיף מעט, אם תעמיסו עליו הרבה סוכר,  הוא רק ירגיש לא טוב ויהיה היפר אקטיבי. מבחינתו גם 2 ביסים מסמלים את אותו הדבר והוא אינו חושב כמוכם.  
זכרו: ילדים קטנים הם כמו בצק, כמה שנלוש ובכוונה טובה כך תצא לנו עוגה מושקעת ומשובחת. אם נשים אותו בצד יותר מידי הוא יתייבש ולא יהיה רך ואוורירי לאחר האפייה.  
      
סדנא מיוחדת ליום המשפחה בנושא תזונה –  להזמנת הקופון לחצי כאן.

 המרכז עוסק בטיפול לימוד והדרכה לאורח חיים בריא ותזונה נכונה. אנחנו מאמינים שאפשר להנות יותר בגוף בריא, ושנפשנו מאוזנת יותר בצורה זו. המרכז עורך סדנאות לימודיות והרצאות בנושאי בריאות שונים לכל סוגי הקהל (מקצועי או כללי) ולכל שכבות הגיל כדי ללמד ולהסביר כיצד אכילה נכונה יכולה לשמור עלינו.


 
בהנהלת ציפי בר
המרכז להכוונת תזונה מטפל בכלל הנושאים המקיפים את התזונה והחיים הבריאים.

סניפים : קריית ספר 13, אחוזה, כרמל,חיפה. תל אביב (בתיאום).
  www.zippybar.net
                         
           


 



שם משתמש:
כותרת:
תוכן:
שם משתמש נושא התגובה תאריך

סרטון לצפייה


גן ילדים ללא רישיון - סרט חובה לכל גננת והורה שילדו בגן

מתנות לגני ילדים

מבחר רב של מוצרים במחירים נוחים.
מתנות לגני ילדים
כל הזכויות שמורות Copyright © 2005
נבנה על ידי EKDESIGN ekdesign.co.il