כניסת משתמשים לאתר

זכור אותי במחשב זה שכחת סיסמה?
גן פרטי גן עירוני
סגור מפה גן פרטי מנוי גן פרטי מנוי גן פרטי שאינו מנוי גן פרטי שאינו מנוי גן עירוני גן עירוני
פורום - הגננות המקצועי פורום - פסיכולוגיה והתפתחות הילד פורום - מוסיקה ותנועה בגיל הרך פורום - רישיונות לגני ילדים פורום - עיצוב תכנון ומיתוג הגן פורום - המלצות על גנים פורום - פרסום הגנים והמשפחתונים
לוח דרוש/ה מורה לתנועה או למוסיקה לוח דרושה סייעת/גננת לוח מטפלות ובייביסיטר
לוח מפעילי חוגים לוח ספקים לוח מסירה החלפה לוח נדלן של גן לוח יד שניה
מאמרים תכנים לגננות שיווק ופרסום בגן ילדים מכללות לגיל הרך
טפסים להורדה בניית אתר אינטרנט לגן מחירון לאתר אינטרנט תכנים ומידע לגננת מתנות לגני ילדים

מיתוג בגן ילדים

מיתוג בגן ילדים

 מאת מלכי לוין, אדריכלית ומעצבת בגני ילדים 
 

אז מה זה בעצם מיתוג ולמה אנחנו צריכים אותו בגן ילדים? אז הכל מתחיל בהתחלה, אנחנו חיים בעולם שכולו מותגים, החל מהקפה הראשון של הבוקר דרך הבגדים שאנו לובשים, השעון שאנחנו עונדים, הנעלים אותן אנחנו נועלים, הרכב בו אנו נוסעים ועוד ועוד ועוד.
 

אז יש לנו את הצורך או יותר נכון את המציאות שאליה התרגלנו להשתמש במוצרים מסויימים כסמל סטטוס, כייחוס כשייכות... מכאן אנחנו מגיעים למיתוג.... אז מה זה בעצם מיתוג, מיתוג זה החיבור בין מוצר לקהל היעד שלו, המיתוג אמור לשקף את מהות המוצר אותו אנחנו משווקים ורוצים למכור, במקרה שלנו את גן הילדים שלנו, המיתוג כשלעצמו הוא תהליך ותהליך ארוך, דוגמה קלאסית היא הכתום של אורנג, היום גם אם נראה קוביה כתומה על רקע שחור ללא שום כיתוב ליד נדע שהכוונה היא לאורנג, עבודת שיווק אגרסיבית של שנים שהביאה לתוצאה של חדירה לתודעת הציבור.

אז מה זה לוגו, הלוגו הוא אלמנט גרפי או טקסט מעובד אשר מזוהה עם המסר אותו הוא מייצג ואמור ליצור תחושה מסוימת אצל המתבונן בו.

אז מאיפה בעצם מתחילים? מה בעצם אנחנו רוצים? אז בואו נעשה סדר בבלאגן.

נתחיל במה אנחנו בעצם רוצים, למתג את הגן שלנו, לבדל אותו, לייחד אותו ולהביא אותו לתודעת קהל היעד ואומר הורי הילדים שהם הלקוחות הפוטנציאלים שלנו, שהריי אם לא "תתפסו" את ההורים אין סיכוי שהילד יכנס לגן שלכם.
היום אנחנו חיים במציאות שונה הפכנו לעולם שבו הקנקן מוכר!, ואומר שהחיצוניות מאוד מאוד מאוד חשובה אם לא החשובה ביותר בעיקר בשלבים הראשונים.

לבני אדם נטיה לזיכרון צילומי גרפי, אנשים נוטים לזכור פרצופים, אימג'ים ופחות שמות, כמה פעמים יצא לנו להיתקל באדם שזכרנו את פניו ולא את שמו, זו הסיבה שהלוגו של הגן אמור ויזואלית לשדר משהו לחקוק משהו בזיכרונו של המתבונן ולבדל את הגן ואומר למרות שיש המון "הגן של יפה", ו"הגן של שרה" ו"הגן שלנו"
ועוד ועוד ועוד גנים בשמות זהים, מה שאמור לבדל/לייחד זהו האלמנט הגרפי או האיור או הצבעים או הפונטים או כל דבר אחר אשר אמור לחדור לתודעת המתבונן להיחקק בזיכרונו.

מונח שחשוב מאוד להכיר הוא "זכויות יוצרים", כיום בעידן האינטרנט קיימות ברשת תמונות רבות, אבל כל תמונה או איור כלשהו ברוב המקרים מעוגן ע"י זכויות יוצרים ויש לשלם עבור השימוש בתמונה/איור, קיימים אתרים רבים מהם ניתן לרכוש תמונות ולהשתמש בהם באופן מסחרי ה"סיכון" היחיד הוא שכמו שאתם רכשתם את התמונה או האיור כל אחד יכול ולהשתמש בו למטרות מגוונות.

אז מאיפה מתחילים?
רצוי לקחת מעצב גרפי, וכשאני אומרת מעצב גרפי אני מדברת על בחור/בחורה שלמדו תקשורת/עיצוב גרפי ויש להם את הכלים המקצועיים לבנות לכם לוגו.
לא כל אדם שיודע להתעסק עם פוטושופ הוא מעצב גרפי.
קיימת תורה שלמה מאחורי בניית הלוגו, הקונספט הראשוני והפיתוח שלו, הלקוח ודרישותיו קהל היעד, בחירת התמונה או האיור או כל אלמנט גרפי, עימוד, בחירת הפונטים (צורת הכיתוב) והצבעים, אל תשכחו שהלוגו הזה עשוי ללוות אתכם שנים קדימה אז ההשקעה הראשונית חשובה ביותר.

קיימים בשוק הזה משרדי פרסום רבים גדולים וקטנים שייגבו עבור מיתוג אלפי ולפעמים גם עשרות אלפי שקלים, אין שום סיבה לקחת משרד פרסום וללכת כל כך רחוק עם כל עניין המיתוג, מעבר לכך שגם במשרדי פרסום הגדולים יושבים מעצבים גרפים שעובדים בשכר ובגדול אתם כלקוחות משלמים על האריזה, ואומר על כל ה"פוזה", של משרד פרסום יוקרתי על כל מה שמשתמע מכך.

בחברות גדולות זה בהחלט מקובל ונכון אבל לגני ילדים, אתם צריכים יותר את היחס של אחד על אחד בגובה העיניים וכמובן מעל הכל בתקציב הגיוני, אז מומלץ לבדוק, לראות עבודות קודמות ויותר מהכל להתחבר לאדם איתו אתם הולכים לעבוד גם פה כימיה היא אחד הדברים החשובים אם לא החשוב ביותר.
לאחר שבחרתם את האדם, מתחילים לעבוד, יחד תחליטו על השם הנכון, תביאו את שלכם תרשמו הכל במחברת, תקשקשו עם עצמכם ותביאו הכל לפגישה, תהיו בטוחים שהאדם שעומד מולכם יכוון אתכם, השם לא אמור להיות ארוך מידי ואם קשה לכם להתפשר על האורך תמיד ניתן להוסיף כתובית מתחת לשם המרכזי.

מספר כללים עליהם יש לשמור בעיצוב לוגו:

הלוגו אמור להיות קריא וברור.

הלוגו לא יכול להיות תמונה בלבד הוא חייב להיות מלווה בטקסט כלשהו.

השתדלו לשמור על מקסימום שימוש בשתי סוגי פונטים ולא יותר בשום אופן!.

צבעוניות, להשתדל להישאר במסגרת השלושה צבעים לא מעבר.

חשוב מאוד להבין שהלוגו יכול להיות קטן מאוד וגדול יותר אבל כשמקטינים אותו שלא יווצר כתם לא ברור, כמו כן חשוב מאוד שהלוגו יעבוד בצבע וגם בשחור לבן שכן בפקס אין צבעים.

אז מה עכשיו?, אז את הלוגו צריך לשלב בכל הניירת של הגן, חוזים, טפסי הרשמה, הודעות להורים, כמובן חתימה אלקטרונית למייל, מתנות בחגים, ברכות אתר אינטרנט, מוצרי פרסום, פליירים ועוד ועוד, השילוב הזה חשוב ביותר שכן הלוגו לאט לאט חודר לתודעת ההורים.

מעבר לכך שימוש בלוגו כמוטיב חוזר בגן, על מסגרות לוחות התוכן, אולי מדבקת קיר יפה ועוד כהנה וכהנה אפשרויות אלמנט פרסומי סמוי נוסף שאמור ל"הבהב" להורים שמגיעים להתעניין ולהתרשם מהגן.

דבר נוסף מאוד חשוב שעליו חייב לתת את הדעת הוא השלט של הגן, קיימות אופציות רבות ומגוונות לשילוט, אבל החשוב ביותר להבין שזה הפרצוף של הגן, אגרת שלטים אתם תשלמו בכל מקרה אז בבקשה התייחסו לשלט בכבוד הראוי, להעמיד אותו במקום מואר ומרכזי לא בין סבך עצים, לשים לב שהשלט נראה טוב ולא דהוי ומוזנח שיש בו את האינפורמציה הנדרשת כמו טלפון, אתר אינטרנט וכמובן כתובת.

אז שיהיה בהצלחה....

מלכי לוין,
אדריכלות ועיצוב רב תחומי לגני ילדים


אשמח לענות על שאלות נוספות בפורום "עיצוב תכנון ומיתוג הגן".
 


כל הזכויות שמורות Copyright © 2005
בניית אתרים ekdesign.co.il