מתחילים את הנושא במניה של איברים. מה יש לנו 1 בגוף ומה יש
לנו 2 בגוף אפשרלהכין את אברי הגוף מג'ורנלים ישנים. לגזור להדביק על בריסטול עבה ולתת לילדיםלעשות מיון של אברי גוף מתחת לספרות.
את את הדיקלום:
יש לי יש לי שתי ידיים
יש לי יש לי שתי אוזניים
יש לי בטן וגם גב
יש לי יש לי שתי רגליים
יש לי יש לי שתי עיניים
יש לי ראש ושערות
יש לי 10 אצבעות.
ולהמשיך עם השיר  ' לפעמים אני גדול ולפעמים קטן/ '  של דתיה בן דור
פעילות זו יפה ונחוצה גם על מנת לפתח ולחדד בין הילדים את היכולת לקבלת השונה או החריג.
 
כל זאת ועוד נקנה לילדים באמצעות משחקי אצבעות, התעמלות יצירתית באמצעותה נכיר את אברי הגוף, נלמד פנטומימה לצורך המחשת היכולות של אברי גופנו השונים דיקלומים שירים וכמובן יצירה.
 
 
לדוגמא:
נתמקד גם באילו תנועות אפשר לבצע למשל עם הידיים- למה הן משמשות: אכילה, כתיבה/ציור, ניגון, בחישה וכ"ו נבצע תנועות אלה בפנטומימה והילדים היו צריכים לנחש מה הגננת עושה- צובעת קיר, אוכלת כותבת וכ"ו- ובצורה כזו למדנו מה אפשר לעשות בידיים.
אחר כך נעבור לרגליים- אפשר ללכת, לדלג, לרוץ, לקפוץ. אפשר לעשות את הפעילות הליכה בכל מיני צורות על אצבעות, על העקבים, על צידי הרגליים. אפשר גם ללכת בצעדי טפטוף רגל צמודה לרגל השנייה צעדי רדיפה וכ"ו.
להלן חלק מהפעילויות והחומר שהילדים ייחשפו להם:
 
 
רעיונות ליצירה:
1.  גוזרים כל מיני מאכלים מג'ורנלים ישנים וכותבים חוש הטעםומדביקים
2. גוזרים דברים שאפשר להריח וכותבים חוש הריח ומדביקים ועוד
3. אפשר לגזור חלקי גוף: פנים , גוף , רגלים ולבנות דמות חדשה זה יוצאמצחיק   ונחמד .
4. לאותו נושא יש ניגע גם בנושא ההיגינה האישית. למה חשוב להתקלח? למה חשוב לגזוז ציפורניים? למה חשוב לצחצח שיניים? למה חשוב לאכול אוכל בריא כמו פירות וירקות
5. וזה יוביל לנושא המים/גשם וגינה מי מחכה לגשם ולמה? איך מגיעים המים לבתיםשלנו וכיצד אנחנו משתמשים במים וכך לסגור מעגל עם ההיגינה.
6.  ניקח  פלאקט  בריסטול ריק ויחד עם הילדים נחפש בג'ורנלים תמונותשל מאכלים אחר כך בקבוצה ובמליאה כל ילד סיפר מה המאכל שהוא הכי הכי אוהב שאותו בחרלגזור ולהדביק ואז ששאלנו
7. נכין דמויות מפלסטלינה
 
נועה אוהבת שניצל  דן לא אוהב שניצל הוא אוהב פולקס האם שניצל יותר טוב מפולקסאו להיפך?  עד שהגיעו להסכמה שזה  טוב וזה טוב אבל לכל אחד טעם שונה
אחר כך- כל ילד סיפר על החברים הכי טובים שלו
כל אחד סיפר על הבחירות שלו בחברים ואז נשאל האם דן יותר טוב מיוסי ? לא  אבלבשביל משה דן טוב יותר ובשביל יוסי  חיים טוב יותר כל אחד והטעם שלו בחברים.
במפגש אחרון נביא כמה ספרים וכל  כמה ילדים בחרו בספר שונה ואז נשאל שוב האםהספר הצב של אורן הוא הספר הכי טוב רק בגלל שיוסי דנה רות ויעל בחרו בו ואילו הבית של יעל אותו בחרו  שי גיא רותם ואיתי הוא פחות טוב?  לא - אלא שלכל אחד יש אתההעדפות שלו
קודם כל נדבר על הייחודיות של כל אחד מאיתנו
יש סידרה נהדרת סידרת ניצנים ויש שם ספר אחד שעוסק רק ביחודיות של כל יל ד
הוא ניקרא כל אחד טיפוס מיוחד אפשר ונתחיל מהספור הזה
ולתת לכל לילד לצייר את עצמו על גליון ענק ולאפשר לילדים לאמר על הילד רק דברים חיוביים.
 
 
 
ראשי  |  רעיונות לפעילות  |  דקלומים ושירים  |  דפי צביעה  |  תכניות  |  צור קשר        
האתר נוצר ע"י גן פור יו- פורטל גני הילדים
פורטל גני הילדים המתמחה בתחומים הבאים : גן ילדים , משפחתון , צהרון , מעון , פעוטון , תינוקיה.
כניסות לעמוד:  79159