פרי הדר – מפגש שני
נצרף לסלסלה לימון ונודיע לילדים כי יש לנו אורח נוסף שהצטרף לתפוז.
נחוד לילדים חידות וניתן רמזים בעניין זהותו של הפרי הנוסף. הילדים ינסו לגלות מי האורח.
נחשוף את הפרי, נבחן אותו, נתאר אותו וכו' בדיוק את אותו התהליך שעשינו עם התפוז.
ניקח כמות גדולה של תפוזים ולימונים נציב במרכז החדר , והילדים יתבקשו למיין את הפירות כל סוג יוצב בתוך חישוק
נשיר את השיר של דתיה בן דור מי רוצה תפוח זהב ונוסיף עוד בית מי רוצה לימון חמוץ?.... אני!!!
במפגש השלישי נכיר באותה דרך את הקלמנטינה.
במפגש הרביעי נכיר את האשכולית.
במפגש החמישי נכיר את הפומלה וכו'.
כל מפגש יסתיים בפעילות חוויתית. כשנדבר על הלימון נטעם לימונדה נטעם ריבת תפוזים ופלח תפוז וכך לגבי יתר הפירות.
במפגשים נשלב שירים ודיקלומים מתוך הקבצים המצורפים ע''פי טעמכן .
המפגשים הבאים יסכמו את הנושא נכיר את הפרדס, צורתו נציין שעצי פרי הדר הם ירוקי עד, נדבר על התהוות הפרי מהפרח ועד לפרי הבשל.
|